Ableton Live 7, uppgradera eller inte?

Jag kör med Live 6.10 och den fungerar bra under Vista. För en tusing kan jag uppgradera till Live 7. När jag kollat vad jag får verkar det som om drumtracks är mest intressant. Det gör att ett trumspår bara tar upp en kanal även fast varje trumljud går att justera individuellt. Som en trummaskin ungefär på en kanal.

Det verkar oerhört enkelt att slänga in olika trumljud i sitt drumtracks. Men frågan är hur mycket vi kommer att använda det. Vi gör låtarna i Cubase Studio 4 och använder Live när vi spelar live. Vi lägger upp låtarna som wave filer och triggar dem från en Korg PadKontrol.

Jag tror jag väntar med Live 7. Det var större skillnad mellan Live 5 och Live 6 som jag minns det. Läste något om att den interna ljudhanteringen i Live 7 var förbättrad, men det känns ganska onödigt för oss. Ett taskigt PA lär ändå inte göra att man hör någon skillnad mellan Live 6 och 7.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0